Popularnost TikToka odjeknula je internet svetom nakon karantina i sveprisutnost ove društvene mreže, iako delimično nove, ne može da se ospori. Jedan od razloga njenog uspeha sasvim sigurno se krije u činjenici da mladi radije skroluju TikTok nego Instagram feed ovih dana, a sada već davno zapostavljeni Facebook ne moramo ni da spominjemo.
Iako TikTok prožima galama izazvana toliko velikim brojem klipova da se i ne zna tačna cifra, čini se da je Vuk Vico – @vicosteinn bar donekle “provalio” kako ovaj algoritam zapravo funkcioniše.
Vicov nalog danas broji preko 730K pratilaca i čak 32M lajkova – i moglo bi se reći da on prilično uživa u tome.
Pošto si mi već ispričao kako si, hajde da odmah počnemo sa ozbiljnijim pitanjima. Hoćeš li razjasniti zašto TikTok, a ne Instagram, kao primarna mreža koju koristiš?
Vico: Ukratko, Instagram nema organic reach u meri u kojoj ima TikTok trenutno. To znači da je putem TT-a jednostavnije dopreti do što većeg broja ljudi kojima se prikazuje vaš sadržaj, dok Instagram ipak više “gura” plaćene oglase i na taj način generiše reach, ali paid tj. plaćeni reach.
TikTok je mreža na kojoj svako može da se “probije”, ali ne može i svako da se zadrži.
Kako se broj naloga i generalnog sadržaja sve više povećava, koliku želju imaš da ostaneš drugačiji? Koliko se suprotstavljaš aktuelnim trendovima, a koliko ih zapravo pratiš?
Vico: Praćenje trendova, ali onih koji su vam zaista zanimljivi, jedan su od najsigurnijih načina da vas ljudi što brže zapamte, jer ćete im stalno “iskakati”. Doduše, ja recimo uopšte nisam uhvatio talas dance challenge-a, iako su konstantno najpopularniji, ali zato sam tu za sve skečeve!
Kada je reč o tvom prvom TT klipu, da li si ga snimio baš u trenutku kada ti je to palo na pamet – da otvoriš nalog, ili si duže vreme razmatrao ideje?
Vico: Moj prvi klip na TT bio je isečak iz YouTube videa zapravo, tako da nisam previše razmišljao, odmah sam počeo sa objavljivanjem sadržaja i sve se postepeno na dalje razvijalo.
A da li ti se ikad dogodilo da nešto okačiš i tek kasnije shvatiš da je možda bolje bilo da to ostane offline?
Vico: Zapravo, da! Skoro svakog meseca, i to bar dva puta, mi se dogodi da obrišem klip. Na primer, juče sam baš izbrisao jedan video tj. podesio da ga samo ja vidim, jer mi se uopšte nije dopao, tako da je tehnički bolje bilo da ga nisam ni postavljao.
Koji procenat sadržaja koji deliš je marketinški trik? Koliko je sve što usnimiš, izgovoriš ili prikažeš zapravo realnost?
Vico: Trenutno nema marketinških trikova na mojim profilima ni najmanje, jer verujem da su oni potrebni jedino kod naloga koji promovišu nešto što podstiče na kupovinu. Skečevi koje ja radim ili fotke koje kačim znatno izlaze iz tog okvira. Ali ako bih baš morao da navedem jednu stavku koja bi bila “trik”, onda je to skeč sa ocem i sinom kada istovremeno glumim “sebe” i Mićka tj. sina, koji ima zadatak da “zapraćuje” ljude – mada, i to je ipak realnost. U početku sam na TT-u pratio samo 70 osoba koje poznajem, a sada se broj povećao na preko 1.000.
Gde podvlačiš crtu između onoga što treba i “ne treba” da se deli sa online zajednicom?
Vico: Granica svakako postoji, uvek. Na YouTube-u bih rekao da sam to više “ja”, jer ćete čuti i po koju ružnu reč ili videti kako zapravo izgledam kada se iznerviram, dok je to kod kraćih formata kakvi su na TikTok-u nepostojeće.
Kada je u pitanju privatan život i deljenje istog, jednostavno radim i “kačim” kako me ponese trenutak – ipak ne može sve biti posao sa unapred osmišljenim konceptom.
Pošto na dnevnom nivou dobijaš toliko komentara da nisam ni uspela da ih izbrojim, postoji li neki negativan koji si skoro dobio, a da te je “dotakao” na malo višem nivou?
Vico: Iskreno, hejt komentare slabo dobijam, ali i kada dođe do toga dobiju pozitivan odgovor od mene, koji je sam po sebi kontra. Svakako, ne pogađa me ni ono loše što je usmereno ka meni, jer mi daje dodatnu energiju i motivaciju da pokažem koliko osobe koje su pisale takve poruke ili komentare nisu u pravu. To je sve.
Iako imaš sreće da su te hejt komentari donekle zaobišli, kakvo je tvoje generalno mišljenje o online zlostavljanju koje je sve češća pojava? Imaš li ideju kako bi moglo da se iskontroliše na dalje?
Vico: Mislim da bi kontrola svega što ljudi pišu online zahtevala jednu ogromnu ideju i sprovođenje iste, čemu ipak neko stručniji od mene treba da se posveti. Naravno, online zlostavljanje je skoro nemoguće iskoreniti, isto kao i sve drugo što je deo interneta, ali mislim da bi uz adekvatne mere ipak to bilo moguće u budućnosti.
Smatraš li da postoji dovoljna svest o rizičnoj strani TikToka? Na primer, pojedini trendovi su rezultirali čak i slučajnim samoubistvima, ali akcenat ipak ostaje na zabavi…
Vico: Mnogo ljudi mrzi TikTok upravo jer u novinama čitaju o sličnim primerima. Moje mišljenje je da je TT aplikacija koja je zapravo najviše “isfiltrirana” po pitanju riskantnog sadržaja. Recimo, ukoliko pokažete srednji prst, izgovorite bilo šta loše ili se čak slučajno u kadru nađe neki predmet koji bi mogao da asocira na agresiju, algoritam će to prepoznati i u kratkom roku obrisati. Svakako, to je nešto što može da se dogodi i na bilo kojoj drugoj mreži.
Najveći problem nije sam TikTok već nedovoljno usmerenje i vaspitanje dece od malena, jer ta ista deca tj. sada donekle odrasli ljudi, jesu zaslužna upravo za te sadržaje koji postaju “banovani”.
Nakon nekoliko meseci aktivnog snimanja na ovoj društvenoj mreži, ali i naglog uspeha, da li bi mogao da kažeš da si “provalio” kako funkcioniše TikTok algoritam?
Vico: TikTok algoritam se zapravo menja na svake tri do četiri nedelje, ali iskreno da – mogu da kažem da sada znam u čemu je zapravo štos i kako da baš moji klipovi dopru do “#foryou” stranice.
Mislim da mnogi još uvek ne znaju da si aktivan i na YouTube-u. Na koji način određuješ koji će klipovi biti objavljeni tamo, a koji na TT, i da li za YT postoji plan snimanja ili sve podjednako spontano funkcioniše?
Vico: YouTube i TikTok se najviše razlikuju po dužini sadržaja, tako da mi je to primarna smernica pri odluci šta će biti okačeno na jednoj, a šta na drugoj mreži, i zapravo za oba naloga imam osmišljen plan.
A pošto si više puta naglasio da si samouk kada je u pitanju snimanje i montaža, na koji način teku ovi procesi?
Vico: Od opreme koristim svoj telefon 99% vremena. Što se montaže tiče, tako je, sve sam naučio gledajući tutorijale i iskreno – kada nešto stvarno hoćete da naučite ne treba vam uopšte puno vremena.
Rekao si mi da ti je važna verifikacija profila, ali šta to zapravo donosi na duže staze?
Vico: Verifikacija je glavna stavka koja razdvaja “prave” profile od lažnih, a takođe je važna i zbog marketinške osnove tj. sponzora koji će pre angažovati nekog verifikovanog i možda manje poznatog nego obrnuto.
Možeš li da zamisliš svet bez svih društvenih mreža imajući na umu čime se baviš, i koji bi bio tvoj rezervni plan?
Vico: Zapravo, nisam još uvek posvećeno promislio o tome, ali verovatno bi se moje zanimanje odnosilo na glumu i snimanje.
Složićeš se da je došlo vreme da pređemo na zabavnija i jednostavnija pitanja, pa evo prvog – da li si ikad napravio meme od nule?
Vico: Kako ne, probajte i vi preko bilo koje aplikacije i nasmejte drugare haha.
Da li više voliš jutro ili veče i zašto?
Vico: Kad putujem autom, nezavisno gde, onda jutro, a generalno se uveče razbudim i imam više motivacije za sve.
Priznaj – koliko ti je neuredna soba?
Vico: Moj mozak zahteva urednu sobu da bi bio produktivan, tako da u većini slučajeva nije neuredna. Moj horoskopski znak traži da sve bude čisto i sređeno, a vi pogodite koji je u pitanju!
Koja je najviše krindž stvar koju neko može da uradi pred tobom?
Vico: Uglavnom “iskrindžujem” kada posmatram način na koji moji ortaci prilaze devojkama ili izgovore nešto što ja nikad ne bih, pa izgleda i zvuči jako smešno.
Šta te najviše nervira generalno?
Vico: Laž ili bilo koji trenutak kada istina deluje zapetljano i nerešivo. Ako je nešto loše, neka bude loše odmah, bez trošenja vremena da se dokuči.
Da možeš da saznaš 100% tačan odgovor na bilo koje pitanje – šta bi pitao?
Vico: Da li smo sami u svemiru? Ko nas posmatra ove sekunde?
Koji je tvoj auto iz snova?
Vico: Nisam razmišljao o tome, ali možda Lamborghini u daljoj budućnosti.
Da li bi pre izabrao skakanje iz aviona ili bungee jump?
Vico: Uskoro ću uraditi i jedno, i drugo – ali neka bude avion.
Da ti neko važan dolazi u goste i da moraš sam da pripremiš klopu, šta bi pripremio?
Vico: Pozvao bih baku da zajedno spremamo kolače, jer ne znam šta taj gost voli, a kolače vala svi vole – bar je uglavnom tako, haha.
Budi iskren: da li je tebi koncept ananasa na pizzi okej?
Vico: Ali čekaj, pa ja to prvi put čujem! Voleo bih da upoznam vas koji stavljate ananas na pizzu, evo javite mi se da snimimo video. Pozdrav svima.
I za kraj – da si duh, koga bi pratio danas?
Vico: Išao bih od jedne do druge osobe, pa bih se zadržao kod one čiji su razgovori koje prisluškujem najviše zanimljivi.
I pre nego što sam stigla da mu se zahvalim na izdvojenom vremenu, Vuk se požalio da je intervju potrajao toliko da se čak i mrak izvio nad Beogradom na vodi. Mada, mislim da smo izgladili ovaj problem negde između poslednjih gutljaja kafe, ceđenog soka i odjednom niske temperature.
Ukoliko još uvek niste, zapratite @vicosteinn Instagram profil, @vicostein YouTube, kao i @vicostein TikTok – mada, to se već podrazumeva.
Intervju: Milica Stanojević
Foto: Privatna arhiva
Leave A Comment