Ponekad se studio teško odrekne franšize. Pogotovo ako ona ima potencijala. Mnoge franšize opstaju uprkos oštrim i groznim kritikama, zasnivajući svoju dugovečnost na čistoj zaradi (Transformers saga, Fast & Furious itd.). Međutim, kada bioskopska blagajna podbaci, uprkos sjajnim kritika ili odzivu malobrojne publike, studiji uglavnom pale sve mostove sa dotičnim naslovom.

Ali ponekad, baš ponekad se dešava da ej studio voljan da dâ naslovu drugu šansu, iako prvi film nije zaradio „dovoljno“ para. I to se upravo dešava sa „Tomb Raiderom“. MGM i Warner Bros. su voljni da čuvenoj avanturistkinji i pljačkašici grobova – Lari Croft – pruže još jednu šansu.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Alicia Vikander (@aliciasvikander) on


Kompjuterska igra Tomb Raider je rebutovana pre nekoliko godina sa novom pričom i za sada ima tri dela. Iako su sve tri igre više-manje isto to nije sprečilo hordu fanova da nagrne u lokalne radnje i čim pre kupi svoju kopiju.

Sa druge strane, filmska Lara je, posle debakla sa Angelinom Joli s početka 2000-tih, dobila novo lice i ruho u vidu Alicie Vikander. Film prostog naziva „Tomb Raider“ je uz mnogo buke stigao u bioskope iz kojih se relativno tiho iskrao. Iako nova avantura Croftove nije uspela da „dovoljno“ napuni bioskopske blagajne, svakako je požnjela sjajne kritike i hvale kako od strane profesionalaca tako i fanova.

Scenarista nastavka je Amy Jump, spisateljica koja je privukla dosta pažnje u Hollywoodu svojim predlošcima za „Kill List“, „A Field in England“, „High-Rise“ i „Free Fire“. Iako pomalo čudan izbor za avanturističko-akcioni film, producenti su veoma zadovoljni onim što je Jumpova do sada napisala. A priča se i o opštem oduševljenju Vikanderove scenarijem.

Kako Amy Jump obično sarađuje sa rediteljem Benom Wheatleyjem, koji joj je ujedno i suprug, postavlja se pitanje da li je on novi reditelj avanture gospođe Croft. Što uopšte ne bi bila loša stvar, jer Wheatleyjevi filmovi imaju veoma dobre ocene kritike i pristojnu zaradu na blagajnama.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Alicia Vikander (@aliciasvikander) on


Kada se priča o zaradi, mora se uzeti u obzir kako Hollywood računa „uspešan“ film: studio sabira ne samo budžet samog filma već i novac uložen u reklamiranje istog. Zatim, taj isti ukupan bužet mora da se dva puta obrne na bioskopskim blagajnama, jer bioskopi uzimaju ugrubo pola zarade. Dakle, ako je ukupan budžet nekog filma 300 miliona, on mora da zaradi 600 miliona da bi sve bilo ok.

Imajući sve ovo u vidu, prethodni „Tomb Raider“ je imao budžet ukupan budžet oko 185 miliona, a zaradio je nešto manje od 275 miliona dolara. Na teritoriji Amerike, film je zaradio nešto više od $58 miliona, što znači da je popularniji u svetu nego „kod kuće“. Možda bi nastavak trebao da bude malo jeftiniji i manje ambiciozan a više akcioni i sa manje glumaca? To bi moglo da nekako izjednači uložene pare i zaradu. Ali, videćemo šta su MGM i Warner Bros. smislili. I to veoma uskoro.