Danas je održana press konferencija na kojoj je prikazan muzički spot „Klikbejt“, a mi smo imali prilike da ga vidimo ranije u Sarajevu na Balkan Tube Festu.

Posmatrajući prisutne u Domu omladine sale Skenderija konstatovali smo da je ovo sjajan način da se dopre do mlađe publike koja „visi“ na YouTubeu po ceo dan.

Osam popularnih youtubera se okupilo uz pomoć DW akademije kako bi na zabavan, ali poučan način, ukazali publici koja ih prati šta je to što je loše na ovoj platformi.

Nama koji smo godinama u kontaktu sa tinejdžerima odavno je jasno da je većini tinejdžera u Srbiji YouTube zamenio televiziju, a youtuberi su postali idoli koje svakodnevno prate preko svojih pametnih telefona. Po gledanosti pojedini od njih ozbiljno su zapretili, pa čak i prevazilaze rejtinge najvećih medija u zemlji. Međutim, poruke koje preko svojih kanala šalju često su neprimerene mladima. U trci za klikovima i novom publikom ne biraju sredstva, pa psovke, hajke i verbalni sukobi među youtuberima povremeno prerastaju u svojevrsne „ratove“ unutar zajednice.

Ekipa koju čine Najbolji ortaci – Ćofi i Lazić, Dex, Duxa, Kovalska, Dule PCAXE, Jenni Martin i Cone svoj stav o negativnim pojavama na YouTubeu izneli su kroz numeru „Klikbejt“.

 

I kroz pesmu, jer to je ono što tinejdžeri vole, poručili su da je etičko ponašanje na društvenim medijima znatno važnije od toga ko ima više klikova. Kroz spot, koji se već u prva 24 sata od objave našao na YouTube trending listi, ukazuju na odgovornost influensera prilikom kreiranja medijskih sadržaja za decu i mlade, ali i publike da kritički pristupaju informacijama.

Konferenciju je vodio Vladimir Marković Looney, koji je moderirao rad youtubera.

Muzički spot „Klikbejt“ nastao je u sklopu projekta „Mladi mediji – mediji za mlade i sa mladima“, koji DW Akademie sprovodi u Srbiji i regionu od 2017. godine. Projekat ima za cilj unapređenje medijskih sadržaja za decu i mlade.

Foto: Antonio Ahel/ATAImages