U društvu se poveo razgovor i neko je spomenuo društvenu mrežu Linkedin. Nešto novo? Ne! Tu je već godinama i vrlo brzo ćeš se i ti naći na njemu.

Šta je u stvari LinkedIn i da li bi trebalo da ga imam? Obavezno! LinkedIn je tvoj online CV, koji je u poslednje vreme primarno sredstvo za zapošljavanje. Vreme slanja biografije poštom je odavno prošlo, pa čak i mejlom nije više toliko zastupljeno. Danas će odeljenje ljudskih resursa skoro svake kompanije prvo posegnuti za informacijama dostupnim na internetu, što znači da je prisustvo na ovoj platformi neizostavno.

Hajde da počnemo iz početka za one koji možda nisu ni čuli za LinkedIn. To je poslovna društvena mreža namenjena povezivanju poslodavaca i ljudi koji traže posao. Pošto ćeš u skorijoj budućnosti to biti ti, onda se profil na ovoj platformi podrazumeva. Ovde poslovni ljudi razmenjuju iskustva, učestvuju u raspravama, dele zanimljive sadržaje i, naravno, pronalaze poslove. Zvuči interesantno i korisno, zar ne?

Sada, kada ti je jasno čemu služi LinkedIn i kolika je njegova važnost, možemo da pređemo na sledeći korak – kako imati kvalitetan profil koji će potencijalnim poslodavcima zapasti za oko?

Pre svega, tvoj profil treba da bude upečatljiv, intrigantan i sadržajan. Cilj tvog online CV-ja je da podstakneš budućeg poslodavca da sazna više o tebi.

Važna stavka na početku je da napišeš svoje puno ime i prezime. Ova informacija mora biti tačna jer će te po imenu tražiti potencijalni poslodavci, saradnici ili poslovni partneri. Takav treba da bude i URL, nikako ne stavljaj nadimak.

Fotografija je sledeća stvar na koju moraš da obratiš pažnju. To je ono što poslodavci prvo ugledaju kada otvore nečiji profil. Treba da imaš profilnu fotografiju jer takvi profili dovode do 11 puta više pregleda, što je donekle i cilj. Budi obučen/a poslovno, ali ipak izgledaj srećno i zadovoljno. Greška će biti ako postaviš sliku iz noćnog izlaska, rođendana ili porodičnog okupljanja. Neka ovo bude namenska fotografija za CV. Važna je i background fotografija, koja treba da opisuje tvoje poslovno ili volontersko iskustvo. Ako si učestvovao/la na nekoj humanitarnoj akciji, fotografija sa tog događaja je, takođe, veoma poželjna.

Headline je prostor koji stoji ispod tvog imena. Tu se predstavlja trenutno ili poslednje zaposlenje. U tvom slučaju neka to budu neke ključne reči koje te opisuju ili oblasti interesovanja. Ne treba da prelaziš 120 karaktera i istakni samo ono najbitnije.

Summary je naredna sekcija kojoj treba da posvetiš pažnju. Napiši ko si, šta želiš i šta drugi mogu dobiti od tebe. Ozbiljnije i profesionalnije će biti ukoliko pišeš u trećem licu, nego u prvom. Ovde možeš iskoristiti oko 2.000 karaktera i slobodno budi kreativan/na u ovom kratkom pregledu sebe i svojih osobina.

Kada govorimo o iskustvu, dovoljno je da navedeš tri prethodna zaposlenja, odnosno aktivnosti u kojima si učestvovao/la. To može da podrazumeva i praksu i rad u studentskoj ili omladinskoj organizaciji i volontiranje na nekom projektu. Sve se računa! Ukoliko imaš još relevantnih podataka, neće biti problem da ih predstaviš. Budi što detaljniji/a u opisu onoga što si obavljao/la, napiši svoje zadatke i dužnosti. Takođe, navedi period u kojem si vršio/la tu funkciju. Aplouduj prezentacije, fotografije, video-snimke, linkove i PDF-ove koji predstavljaju ono što si radio/la. U ovom slučaju, više je bolje. 

Skills, odnosno veštine, dolaze ispod iskustva na LinkedIn profilu. Predstavi one koje poseduješ, sigurno ih ima dosta, a biće ih još tokom usavršavanja. Tako da redovno ažuriraj i ovaj segment svoje online biografije. Ukoliko imaš listu veština, to će ti doneti 13 puta više pregleda.

Obavezno navedi svoje obrazovanje, odnosno školu/fakultet koju si završio/la. Istakni i jezike koje govoriš, danas se to veoma ceni. Ukoliko poseduješ određeni sertifikat ili si pohađao/la neki kurs, postavi i to na svoj profil kako bi upoznao/la potencijalnog poslodavca sa svojim neformalnim obrazovanjem. Volontiranje je veoma značajno, pa ako si učestvovao/la u ovim akcijama, napiši to na svom LinkedInu. Član/ica si neke organizacije? I to obuhvati u svom online predstavljanju.

Za kraj, preporuke. Slobodno traži od svog poslodavca ili osobe koja ti je bila nadređena u obavljanju određene aktivnosti da napiše nekoliko tvojih karakteristika i to kako si izvršio/la dati posao. Ovo se i te kako čita. 

P.S. Budi aktivan/na i na ovoj društvenoj mreži, kao što si na Facebooku ili Instagramu. Redovno ažuriraj svoj profil, povezuj se sa ljudima, potencijalnim saradnicima, i postavljaj sadržaj koji će biti relevantan drugima da čitaju, komentarišu i/ili dele.

Posle ovih saveta, tvoj LinkedIn profil će sigurno biti  sjajan. :)