UEFA i Dizni pokreću NEVIĐENU inicijativu da podstaknu više devojčica u Srbiji da igraju fudbal kroz Playmakers.

Playmakers koristi inovativni pristup koji uključuje omiljene Diznijeve likove kako bi se što više devojčica zabavilo kroz redovnu fizičku aktivnost i fudbal.

UEFA i Dizni su se udružili kako bi razvili revolucionarni fudbalski program koji koristi Diznijeve svetski poznate priče za podsticanje devojčica na redovno vežbanje i stvaranje dugoročne ljubavi prema fudbalu.

Inspirisan akademskim istraživanjima koja pokazuju pozitivnu ulogu pripovedanja u motivisanju dece da se bave sportom, Playmakers takođe ima za cilj da poveća broj devojčica koje ispunjavaju minimalne standarde fizičke aktivnosti Svetske zdravstvene organizacije – trenutno samo 16%.

Fudbalski savez Srbije, kao jedan od sedam nacionalnih saveza članova UEFA, biće prvi koji će predstaviti „Playmakers“ kroz škole, klubove i lokalne zajednice, a sa željom da zainteresuje što veći broj devojčica uzrasta od 5-8 godina koje trenutno ne igraju fudbal.

 

Kretanje, timski rad, mašta

Za razliku od tradicionalnih, svaki od deset početnih treninga u okviru Playmakers programa prati pripovedanje Diznijevog i Piksarovog hita – Neviđeni 2.

Opremljeni fudbalskim loptama, markerima i čunjevima, specijalno obučeni treneri ohrabruju devojčice da kroz uloge popularnih likova, poput Elastične, Violete, Gospodina Neviđenog i Munjoslava, ožive akcione scene filma pomoću kretanja, timskog rada i njihove mašte.

U prvim treninzima Playmakers se fokusira na izgradnju samopouzdanja devojčica, podstičući kreativno razmišljanje i komunikaciju sa svojim drugaricama. Kroz kasnije treninge devojčice se upoznaju sa osnovnim fudbalskim veštinama na zabavni i maštovit način.

”Biti jedna od prvih zemalja koje učestvuju u u ovom panevropskom programu svojevrsna je potvrda posvećenosti fudbalu u Srbiji. Ako nam je istinski cilj da uključimo što više devojčica u sport, moramo biti svesni okruženja i okolnosti koje će nam pomoći u toj nameri.

Istraživanja pokazuju da pristup trenera vođen pripovedanjem, kao i trenerova nekompetitivnost i spremnost na saradnju, povećavaju interesovanje dece za uključivanje u sport. Naši treneri su posvećeni i spremni da se uključe u program i radujemo se početku treninga širom naše zemlje u 2020. godini.” – istakao je Jovan Šurbatović, generalni sekretar FS Srbije.

Nemanja Matić, zamenik kapitena fudbalske reprezentacije Srbije i as Mančester Junajteda, rekao je: ”Fudbal i Dizni u istoj rečenici izmame mi osmeh na lice. Kada sam bio dete često sam gledao Diznijeve filmove kada nisam na terenu, a danas isto to radim sa svojom decom. Nadam se da će ovaj program podstaći devojčice da se uključe u fudbal, a kao otac i profesionalni sportista ovom programu dajem punu podršku.”

Jovana Stojanović, reprezentativka Srbije, rekla je: ”Odrasla sam gledajući Diznijeve filmove i fudbalske utakmice. Tada nisam mogla ni da zamislim da će jednoga dana ovo dvoje biti povezani. Drago mi je što UEFA toliko pažnje posvećuje ženskom fudbalu u poslednjih nekoliko godina, a sada sam oduševljena što će i Dizni biti deo naše priče. Nadam se da će ovaj program privući veliki broj devojčica da se zaljube u naš divni sport.”

Istraživanje učenja baziranog na igri finansirano od strane UEFA

Učenje bazirano na igri je u srcu jedinstvenog pristupa Playmakers koji je napravljen u skladu sa naučnom ocenom Leeds’ Beckett univerziteta u Engleskoj, koju je naručila UEFA. Ova ocena je bazirana na akademskom istraživanju o tome šta motiviše devojčice da učestvuju u sportu, pronalazeći najbolje prakse u trenerskim metodama kako bi kreirali bezbedno okruženje za učenje. Nalazi ovog istraživanja poseban naglasak stavljaju na prednosti učenja zasnovanog na igri.

Program je takođe rezultat razmene iskustva i znanja sa Engelskim fudbalskim savezom, koji trenutno sprovodi program ” Shooting Stars” u partnerstvu sa Diznijem.

Vreme za akciju

Playmakers predstavlja prvi korak u ostvarenju glavnih ciljeva UEFA strategije za razvoj ženskog fudbala ”Vreme za akciju” – da se duplira participacija devojčica i žena u fudbalu do 2024. godine.

”Dužnost UEFA kao Evropske fudbalske organizacije je da motiviše devojčice da igraju fudbal” dodao je predsednik UEFA Aleksander Čeferin, ”Kroz ovo partnerstvo sa Diznijem, otvorićemo fudbal za onaj deo populacije koji do sada nije bio uključen u naš sport.”

UEFA President Aleksander Ceferin with Playmaker Julia

Diznijeva posvećenost zdravom načinu života

Širom Evrope, Bliskog Istoka i Afrike, Dizni odlikuje dugogodišnja posvećenost zdravom životu, koristeći pripovedanje da bi aktivirao porodice i edukovao i inspirisao decu da se zdravo hrane. To je dovelo do različitih partnerstava u inspirativnim kampanjama, poput Javnog zdravstva Engleske ”Desetominutno razmrdavanje” koje je inspirisalo dva miliona dece da se ”aktiviraju” i registruju više od 100 miliona dodatnih minuta fizičke aktivnosti.

U Poljskoj, Dizni je objavio svoju uspešnu inicijativu #GetMovingWithDisneyJunior, kampanju koju su predvodili lokalni sportski šampioni, a koja je doprla do više od 30.000 mladih. Kampanja je uključivala stvaranje više od 30 filmova u kojima su deca vežbala zajedno sa Dizni Junior likovima.

Nikol Mors, potrpedsednica integrativnog makretinga Dizni EMEA: ”Ova sjajna Playmakers inicijativa je još jedan odličan primer Diznijeve dugoročne opredeljenosti da pomogne budućim generacijama da vode zdraviji način života. Koristeći naše drage likove i priče zaista možemo napraviti razliku i nadahnuti porodice i decu da budu aktivniji. Zbog toga smo veoma ponosni što ćemo partnerstvom s UEFA na prvom panevropskom fudbalskom programu za devojčice ohrabriti sve više i više devojčica širom regiona da se aktiviraju, izgrade samopouzdanje i učestvuju u igranju fudbala, a sve u okruženju koje je posebno dizajniran za njih.”

Pored Srbije, Playmakers će ovog proleća biti pokrenut u Austriji, Belgiji, Norveškoj, Poljskoj, Rumuniji i Škotskoj, pre nego što se pokrene i u ostalim zemljama Evrope.

Foto: Uefa