Svako ko prati balkanske jutjubere, zna i za mesečne top liste YouTube kanala na Balkanu koje objavljuje Marko Filipović. Ne znamo za vas, ali nas je silno zanimalo kako je došao na ideju da ih pravi, te smo rešili da proćaskamo sa njim. Marko nas je oduševio svojom iskrenošću, a evo šta ga je sve pitala Arijana i šta nam je sve otkrio.

Marko, kako si se odlučio da praviš top liste balkanskih jutjubera na mesečnom nivou?

U junu 2015. sam prvi put saznao za jutjubere tako što mi je slučajno posle gledanja nekog video klipa izašao video od Zorane Jovanović h. Kada sam pogledao njen video YouTube mi je po prvi put predložio i klipove drugih jutjubera i tad sam saznao za Janu Dačović, Mariju Žeželj, Ružu Rupić i Anderu Srojanović. Baš tog dana su izbacile video sa skupa na Trgu Republike gde je bilo oko 100 njihovih fanova, a sve su tad imale samo oko 20k pratilaca. U narednim danima sam saznao i za sve ostale jutubere i uvek me je zanimalo ko je koliko imao pratilaca, recimo pre pola godine ili godinu dana, a tad nisam ni znao da postoji sajt Socialblade. U novembru 2015. sam poslao sinu od mog brata u poruci prvih 10 kanala ko ima koliko pratioca i nakon mesec dana 27.12.2015. ja nađem tu poruku i uporedim ko je koliko napredovao i pošto je bila velika razlika došao sam na ideju da napravim tabelu. Toliko sam želeo da to odmah počnem da pravim da nisam mogao da čekam 31.12 pa da napravim tabelu koja će biti vezana za poslednji dan u 2015. godini i kad je bila gotova tek tad sam se setio da mogu da je objavim na instagramu a tad sam imao samo 300 pratioca većinom prijatelje sa Facebooka.

Šta te privuklo kod pravljenja tabela i listi, da li si i pre radio to?

Posle objavljivanja prve tabele stigao je i prvi komentar posle nekog vremena i to ni manje ni više nego od @mudjaa i tad su i ostali jutjuberi saznali za tabelu jer sam ih sve tagovao. A pre ovih tabela sam jedno radio raspored časova u Wordu za srednju školu i odatle mi ideja da baš tako napravim sve kolone.

Zašto baš balkanski jutjuberi?

Za sada pravim samo tabele balkanskih jutjubera jer njih sve pratim i objavljujem i top 300 listu na storyju svakog meseca, a u aplikaciji imam preko 500 kanala i svi imaju preko 20k. Na primer listu Instagram naloga za Balkanu je veoma teško napraviti jer niko ne može da pohvata sve te profile i ko god da pokuša tako nešto bar polovinu će izostaviti jer skoro svaka poznata ličnost danas ima profil na Instagramu.

Koliko vremena, rada i posvešćenosti zahteva pravljenje jedne liste?

Uvek imam sačuvanu tabelu od prošlog meseca i kada je otvorim u Wordu za izmenu svih podataka mi treba oko 4 sata i posle je sašuvam u pdf i prebacim na telefon i onda mi treba još oko pola sata da sve tagujem i da sve lepo postavim i posle lajkujem i odgovaram na komentare i na sve poruke u DM-u tako da na sve to ode ceo dan u principu.

Da li je teško sakupiti sve podatke i uporediti ih, kako ide proces upoređivanja?

Pošto imam aplikaciju gde mi je složeno preko 500 kanala po broju pratilaca i nije toliko teško, samo je potrebno stalno dodavati nove kanale jer se uvek nađe neko ko je skoro počeo da snima i dodam ga kad pređe preko 10k i primetim da ima brz rast kanala. Što se tiče pozicija to na aplikaciji moram ručno da pomeram kad neko nekog prestigne i na svaka tri dana ulazim da vidim ko je koliko napredovao.

Ko je bio prvi jutjuber ili jutjuberka koji je šerovao/la tvoju listu i kako si se tada osećao?

Prvi jutjuber koji je šerovao tabelu je Bojan Zlataević sa kanala Gledaj Ovo i to na svojoj FB stranici jer je tada još uvek bio Facebook jači od Instagrama. Osećao sam se lepo jer sam to radio ceo dan i onda uveče prvo je stigao komentar od Mudje, a posle je i Bojan podelio tabelu. A kasnije je sve tabele šerovalo više od pola jutjubera neko par puta, a neko i po preko 30 puta kao A&N na primer a na Instagram profilu @mudjaa u i dan danas stoje dve tabele.

Koji je tvoj najveći uspeh od kada se „baviš”ovime?

Moj najveći uspeh je to što sam se upoznao sa skoro svim jutjuberima, sa većinom uživo, a sa ostalima online i što sam producent filma YOUTUBE RATOVI i ja sam organizovao premijere filma u svim najvećim bioskopima u Srbiji. Na premijeri u Kombank dvorani je bilo preko 30 jutjubera, a projekcije su bile i u svim Cineplexx bioskopima kao i u ostalim manjim bioskopima i svuda je bila baš lepa posećenenost, ali su nas tada ljudi iz Cineplexxa iskulirali i nisu hteli da ubace film da može da se gleda svaki dan, iako su nam obećali da će u svakom bioskopu biti prikazivan dva puta dnevno. I samo iz tog razloga film nije imao 100.000 gledaoca u Srbiji koliko je bilo očekivano a distributer filma je bio Mega Com Film.

Koliko dugo radiš ovo? Da li se tvoj način rada promenio od početka do sad?

Ovo radim skoro 3 i po godine i ne znam do kada ću moći da nastavim jer sam u početku objavljivao samo jednu tabelu mesečno. A onda mi je Vanja Veljić dala ideju da objavim i tabelu samo za devojke jer su na prvoj tabeli bili 85% muškarci tako da sad objavljujem dve tabele mesečno plus top 300 lista za koju mi treba bar šest sati da sve postavim na story. Ovo sve radim iz hobija jer mi je zanimljivo ali ne znam do kad ću moći jer sam u međuvremenu posto tata Anđele i Dušana, a privatno radim poslove koji nemaju veze sa internetom. Mora od nečeg da se živi, ali kada bi uspeo da nađem posao u nekoj marketinškoj agenciji ili da vodim marketing neke firme ne znam gde bi mi bio kraj jer taj posao poznajem bolje od bilo koje osobe i samo gledam kako firme bacaju doslovno gomile novca na pogrešne kampanje i aktivacije od čega korist imaju svi osim onih koji sve to plaćaju. A sve to se dešava jer na pozicijama marketing menadžera rade ljudi koji nisu kompetentni za taj posao i svojim potezima ne doprinose prosperitetu i napretku firmi i brendova za koje rade. Prva greška je što svi i dalje sve pare za marketing u većini troše na TV reklamu, a kada se odluče za online i za kampanju sa jutjuberima urade to na sasvim pogrešan način i angažuju sasvim pogrešne jutjubera koji imaju veze u agencijama koje im nameštaju sve kampanje tako da se uvek pozivaju jedne te iste osobe za različite kampanje. Nadam se da ću nekad doći u priliku da razmotam to klupko i da postavim stvari na pravo mesto, a do tada neka bude kako mora biti.

Hvala na izdvojenom vremenu za ovaj intervju.

Hvala i vama na pozivu za ovaj intervju.

Intervju uradila Arijana  @TinisLand

Foto: Instagram