Istraživanja su dokazala je da ukoliko se tinejdžeri bave sportom to može pomoći u postizanju boljih ocena u školi.

Tindejdžeri koji se redovno bave umerenim ili intenzivnim vežbanjem imali su dugoročna poboljšanja u svojim školskim dostignućima, objavio je britanski časopis Journal of Sports Medicine.

‘Naše istraživanje sugeriše da je učinak fizičke aktivnosti vrlo velik’, izjavio je John Reilly, profesor fizičke aktivnosti i nauke o javnom zdravlju na Univerzitetu Strathclyde u Velikoj Britaniji. Istraživanje se sprovodilo tokom nekoliko godina, na uzorku od oko pet hiljada dece rođene u Velikoj Britaniji između 1991. i 1992. godine. Kada su deca napunila 11 godina, njihov dnevni nivo fizičke aktivnosti merene su pomoću akcelerometra kroz tri do sedam dana. Taj uređaj, slično kao što pedometar prati korake, beleži prosečno vreme unutar kojeg su deca vežbala. Prosek za dečake je 29 minuta dnevno, a za devojčice18 minuta dnevno.

Redovno vežbanje donosi bolje ocene u školi

Centri za kontrolu i prevenciju bolesti u SAD-u preporučuju da deca učestvuju u fizičkim aktivnostima 60 minuta ili više dnevno, što uključuje aktivnosti koje jačaju mišiće i kosti najmanje tri dana nedeljno.

Kada su ponovno proverili ocene učenika kad su napunili 13 godina, njihove ocene sujoš uvek bile povezane s tim koliko su se bavili vežbanjem dok su imali 11 godina. U vreme kad su napunili 16 godina, svako povećanje fizičke aktivnosti za dečake od 17 minuta dnevno, povezuje se s poboljšanjem rezultata na ispitima. Svakih dodatnih 12 minuta dnevnog povećanja vežbanja za d evojčicepovezuje se s boljim rezultatom, osobito u kategoriji prirodnih nauka.

Izvor: teen385.com

Image by marbus79 from Pixabay i Keith Johnston from Pixabay