Kompanija Matell koja je predstavila milione lutki Barbie deci, pre svega devojčicama kroz generacije otkrila je nove verzije koje više liče na decu koja se igraju sa njima.

Mattel kaže da su proizvođač sa najraznovrsnijim lutkama u ponudi, a sa nedavnim lansiranjem lutki koje imaju vitiligo i protetičku nogu i one bez kose apsolutno su u pravu. Čak je i Ken, Barbikin pratilac tokom decenija, dobio novi izgled s dužom kosom koja mu zastaje tik ispod ramena.

U promotivnom videu za nove igračke prikazano je plastično lice plavokose i plavooke Barbie s tekstom koji glasi: „Ovo je Barbie.” Reklama potom prikazuje kadar u kome su tampnoputa Barbie s crnkastom kosom i protetičkom nogom pored crne Barbie s vitiligom. Kamere prelaze preko različito “obojenih” Barbie lutaka.

Nova era Barbika daleko je od lutke mlečne boje kože koja se prvi put pojavila na Američkom sajmu igračaka u New Yorku pre 61 godinu.

„Ponosni smo što je Barbie najraznovrsnija linija lutki na tržištu koja se i dalje razvija kako bi što bolje odrazila silku sveta koji devojčice vide oko sebe“, rekla je Lisa McKnight, starija potpredsednica i globalna šefica Barbie i portfolio lutki u Mattelu.

U vreme kada je Barbika predstavljena u Sjedinjenim Državama gotovo 89 posto populacije su bili belci i prepoznavali su se samo muški i ženski pol, pokazuju podaci popisa stanovništva iz tog perioda. Danas 24 posto polulacije nisu belci, a sve više tinejdžera identifikuje se kao transrodne ili rodne neusaglašene ličnosti.

Mattel je svoje lutke prilagodio tako da odražavaju promene u svetu. U septembru su lansirane lutke raznih nijansi kože i tipova kose. Lutke su zadovoljile sve veću potrebu za igračkama koje su rodno neutralne, rekla je potpredsednica kompanije za globalna prava potrošača Monica Dreger.

Portparol Mattela rekao je za CBS News da je poslednje kolekcija lutki pokušaj prikazivanja svih oblika lepote.

Lutka sa vitiligom, kožnom bolešću koja uzrokuje gubitak pigmenta na delovima kože, stvorena je uz pomoć dermatologa kako bi izgled lutke bio realističniji, navodi se u izjavi kompanije. Fanovi Barbie zatražili su lutku sa vitiligom, rekao je McKnight za USA Today. Ovo stanje kože promovisale su i objasnile svetu modeli poput Winnie Harlow i Shahad Salman.

Lutka bez kose namenjena je kao podsticaj deci koja su iz nekog razloga ostala bez kose., navode iz kompanije.

Različiti izgledi, koji su deo Fashionista linije, stvoreni su kako bi „bolje odražavali svet koji danas vide devojčice“, piše na Mattelovoj web strani.

Tokom minulih godina, Barbie je predstavio lutku s hidžabom u čast olimpijke u mačevanju Ibtihaje Muhammad, Barbike naučnice i Barbike koje predstavljaju različite rase i nacionalnosti. Postoji više od 170 lutki s različitim tonovima kože i frizurama kako bi deca mogla da odaberu lutke i u njima vide sebe

Iako pokušava deci da pruži više mogućnosti da biraju, Mattel nije uvek bio uspešna u svojim pokušajima.

Tako je lutka tamne kože s ljubičastom kosom dobila negativne kritike i oštre recenzije potrošača kako na Mattelovoj web stranici,tako i na web stranicama drugih trgovaca. Ostale Barbike su se, međutim, baš dopale potrošačima.

Barbie sa Afro frizurom i Barbie koja koristi invalidska kolica bili su najprodavanije lutke tokom 2019. godine, navode iz kompanije. U Britaniji je 1 od 4 prodane lutke ona u invalidskim kolicima.

Foto: Mattel