25. marta 2021. godine predstavnici Regionalne agencija za razvoj i evropske integracije Beograd (RAREI Beograd) i InnoSchool projektnog tima održali su onlajn događaj pod nazivom „InnoSchool dani“.
Tokom događaja predstavljeni su preliminarni rezultati nedavno završene pilot-faze InnoSchool inovativnog Programa učenja o socijalnom preduzetništvu (ILS-a) u deset beogradskih srednjih škola i njegovog uticaja na znanja i veštine srednjoškolaca u oblasti preduzetništva. Program je razvijen radi podsticanja društvenih inovacija i preduzetničkog duha kod srednjoškolaca i promoviše iskustveno učenje kroz kombinaciju klasične nastave i primene digitalnih alata – onlajn ozbiljne igrice, u koju je integrisana interakcija sa društvenim mrežama, kao i međuškolsko takmičenje. Učenici i nastavnici su pre početka primene Programa i savladavanja obrazovnog sadržaja vršili odabir da li će igricu igrati na osnovnom ili naprednom nivou. Razlika između dva nivoa učenja je u tome da napredni nivo podrazumeva dodatnu obrazovnu celinu tokom koje učenički timovi, uz vođstvo nastavnika-mentora, izrađuju detaljan biznis plan svoje socio-poslovne ideje razvijene tokom igranja InnoSchool igrice.
Međuškolsko takmičenje je ujedno i završni korak u pilotiranju Programa na naprednom nivou, a održano je istog dana kao onlajn događaj na kojem je učešće uzelo deset učeničkih timova iz pet srednjih škola.
Odlukom stručnog žirija, titule najboljih poneli su: 1. mesto – tim „DuSaNa“ iz Pete ekonomske škole „Rakovica“, 2. mesto – tim „DDK“ iz Šeste beogradske gimnazije, dok su 3. mesto podelili timovi „Mladi preduzetnici“ iz Gimnazije „Sveti Sava“ i „Tim 2“ iz Farmaceutsko-fizioterapeutske škole.
Najbolji učenički timovi na osnovnom nivou određeni su na osnovu postignutih rezultata u igrici tokom pilotiranja ILS Programa: 1. mesto – tim „Pohovani golub“ Tehnička škola, Železnik, 2. mesto – tim „Smokvice“ iz Trgovačke škole i 3. mesto – tim „Ribolovci“ iz Tehničke škole, Železnik.
Nakon predstavljanja pobedničkih timova, predstavnici InnoSchool projektnog tima zahvalili su svim učesnicima u pilot-fazi Programa, kao i članovima Savetodavne grupe, što su zajedničkim radom doprineli promociji socijalnog preduzetništva kao načina ostvarivanja pozitivnih promena prilikom rešavanja ključnih problema u društvu i podsticanja inovativnog načina obrazovanja koji kombinuje učenje sa zabavom kroz igranje onlajn igrice i razvijanje uspešnih socio-poslovnih inicijativa.
Projekat InnoSchool bavi se potrebom uvođenja sistemskih promena u srednjoškolsko obrazovanje koje su neophodne za jačanje preduzetničke kulture i povećano angažovanje mladih u oblasti socijalnih inovacija i preduzetništva. Projekat se realizuje u devet država Dunavskog regiona: Češkoj, Slovačkoj, Austriji, Mađarskoj, Rumuniji, Bugarskoj, Bosni i Hercegovini, Moldaviji i Srbiji. U Srbiji ga sprovodi Regionalna agencija za razvoj i evropske integracije Beograd (RAREI Beograd) u saradnji sa projektnim nacionalnim strateškim partnerom – Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije u okviru Intereg Dunavskog transnacionalnog programa.
Leave A Comment