U današnje vreme, pogotovo od početka pandemije, online kupovina je uveliko procvetala. Odeća, nakit, knjige, hrana – ma sve se danas kupuje preko interneta. Ali kako prepoznati ko je od prodavaca pouzdan, a ko bi nas mogao prevariti? Kako biti siguran/na da ćemo dobiti upravo ono što smo poručili. Ovo su neki od saveta koji vam mogu pomoći!
1) Ocene kupaca
Prva i osnovna stvar – uvek treba gledati šta su ostali ljudi rekli o proizvodu. Ukoliko je na primer više ljudi reklo da je dobilo majcu koja je premala, ne izgleda kao na slici, ili nije dobrog kvaliteta, to itekako treba uzeti u obzir. Također, kod kupovine odeće treba gledati i slike koje su kupci slali. Ukoliko vam se sviđa ono što su oni dobili, onda možete kupiti proizvod.
2) Broj kupaca
Pored ocena kupaca, treba gledati i broj osoba koje su kupile neki proizvod. Nije isto da proizvod kupi 10 osoba i da ga kupi 1000 osoba. Ovo je veoma bitno pri kupovini preko interneta.
3) Pratiti skalu za merenje
Kada kupujete odeću preko online sajtova uvek bi trebali uz to imati i skalu za merenje veličine odeće. To su najčešće struk, ramena, grudi, dužina i sl. Te skale uvek treba pratiti. Ne znači da ako uvek kupujete istu veličinu, i tada trebate uzeti tu veličinu.
4) Savetovanje sa prijateljima
Ukoliko imate nekoga od prijatelja ili rodbine da je pre kupovao na sajtu sa kojeg želite da kupite nešto bilo bi dobro da ih pitate za savet. Možda su imali nekih loših iskustava, a možda je sve prošlo u najboljem redu. Tražite od njih da vam svoje iskustvo ispričaju što detalnije mogu.
5) Lista zemalja u koje taj sajt šalje
Iz ličnog iskustva vam govorim da biste najpre trebali proveriti u koje zemlje sajt sa kojeg kupujete šalje pre nego što uopđte počnete gledati proizvode sa sajta. Na ovaj način nećete doći u situaciju da danima odlučujete o kupovini, sve spremite i odlučite i na kraju saznate da vam se paket ne može ni isporučiti.
6) Povrat novca
Pre kupovine morate biti sigurni da prodavac osigirava uslove povrata novca, ukoliko vam se proizvod ne svidi ili vam ne odgovara.
7) Cena dostave
Na nekim sajtovima je cena dostave proizvoda ista kao i cena samog proizvoda, pa čak i skuplja. U ovakvim slučajevima je zaista besmisleno da bacate novac i naručujete sa takvih sajtova.
8) Naručivanje iz grada u kojem živite
Ukoliko je online trgovina u vašem gradu proverena, možete zatražiti osobu koja prodaje da vam to dostavi lično, da vi dođete po proizvod, ili da se negde nađete kako biste proizvod preuzeli. Na ovaj način biste dosta mogli uštedeti.
9) Uporediti cene sa onima u vašoj zemlji
Pre kupovine, uporedite da li vam se uopđte isplati kupiti nesto online. Da li tu istu stvar možete naći negde u svojoj zemlji jeftinije? Možda i kvalitetnije? O takvim situacijama uvek treba misliti.
10) Posebna kartica
Ukoliko želite, možete napraviti posebnu dopunjivu karticu, te nju koristiti samo za online kupovinu. Na internet shopovima uvek postoji opasnost od prevara ili hakovana, te krađe novca. Na ovaj način, na karticu možete staviti tačan iznos koji želite uplatiti, te izbeći mogućnost krađe.
Autor teksta: Hana Šehić
Leave A Comment