Novi album Taylor Swift pod nazivom Midnights stiže za dva dana, tačnije 21. oktobra, a njena promocija, najave i licencirani proizvodi dokazuju da je ona poslovni i marketinški genije, piše Fortune.

Njeni videozapisi koji najavljuju nazive pesama jedan po jedan nakon izvlačenja loptice iz bingo aparata prikupili su više od 83 miliona pregleda na TikToku. Njena najava albuma Midnights dobila je više od osam miliona lajkova na Instagramu. Desetine hiljada obožavatelja objavljuju svoje teorije o skrivenom značenju iza njene odeće, modnih detalja i izbora reči.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Taylor Swift (@taylorswift)

Priče oko izdavanja njenog 12. albuma koji nosi ime Midnights dokazuje da 32-godišnja pevačica nije samo sjajna autorka muzike, već je i marketinški genije bez premca. Promotivna mudrost koju je pokazala već ju je učinila jednom od najprodavanijih izvođačica svih vremena. Dok mnogi umetnici slede iskušani scenario – objave na društvenim mrežama, promocija za novinare, turneje – Tay koristi promenjivo burleskno selektivno otkrivanje detalja dok zadržava auru tajnovitosti i uzbuđenja.

Majstor za promotivne strategije

Njena strategija sadrži marketinške lekcije koje nadilaze muzičku industriju i industriju zabave. Poput reklamnog uspjha Ryana Reynoldsa nakon Deadpoola, kompanijama i izvršnim direktorima nesumnjivo bi moglo koristiti proučavanje njene promotivne strategije.

„Taylor Swift jedna je od najpolarizirajućih main stream pop umetnica. Ljudi je vole ili mrze“, kaže za Fortune Jeetendr Sehdev, stručnjak za brendiranje i autor bestselera The Kim Kardashian Principle: Why Shameless Sells (and How to Do it Right) (Načelo Kim Kardashian: Zašto se besramnost dobro prodaje (I kako to učiniti ispravno)) te dodaje:

„Kada dođete do te krajnosti na Richterovoj lestvivi, nemate samo obožavatelje već stvarate fanatike. Ti fanatici imaju razinu predanosti koja je iznad svega što ste ikada videli. To je nešto sasvim drugo.“

Pre skoro dvadeset godina Swift se pojavila na sceni kao country pevačica iz Nashvillea. Kaubojski šeširi, čizme i duga kosa bili su veliki deo njena stila. Od tada se mnogo puta iznova brendirala.

Došlo je do glamurozne ere albuma 1989, kada je nastupala na modnoj reviji Victoria’s Secreta i okružila se supermodelima. Za album Reputation 2017. godine usvojila je nervoznu osobnost s potpuno crnom odećom i pesmama poput I Did Something Bad.

Promene imidža održavaju njenu bazu obožavatelja zainteresiranom

Albumi Folklore i Evermore (2020.) doneli su nam cottage core atmosferu. Swift je nosila široki flanel, stilizujući kosu u jednostavnu pletenicu. Sarađivala je s hvaljenim, manje mainstream umetnicima kao što su Haim i Bon Iver.

Era koja započinje albumom Midnights naslanja se na sanjivu, mističnu vibraciju, što potvrđuju pesme s nazivima poput Lavender Haze, videozapisi snimljeni pod prigušenim osvetljenjem i saradnja s kantautorkom Lanom del Rey.

Ove mudre promene imidža održavaju njenu bazu obožavatelja zainteresiranom, dok strateške saradnje mogu proširiti bazu obožavatelja i izazvati naklonost kritičara. U svom Netflixovom dokumentarcu Miss Americana iz 2020. Taylor Swift je govorila o pritisku koji oseća da se neprestano iznova brendira.

„Umetnice koje poznajem moraju se rebrendirati otprilike 20 puta više od muških umetnika, inače ostaju bez posla“, rekla je Swift. Pevačica je ovladala ovom vještinom, koja je ključna u digitalnom dobu, primetio je stručnjak za menadžment André Spicer u The Guardianu.

„U našoj digitalnoj ekonomiji biti zanimljiv je vredna osobina. Naše slobodno vreme postalo je beskrajna potraga za odabirom savršene kombinacije zanimljivih prijatelja, iskustava i predmeta za deljenje na feedovima društvenih medija“, piše Spicer. Slatka Tay je uspela to da učini, ali je i dalje ostala autentična i verna sebi, primećuje Sehdev.

„Njena strategija uvek je bila ostati što vernija svojim korisnima. Definitivno je prešla s countryja na pop, ali je zadržala onaj senzibilitet koji su njeni prvi obožavatelji toliko voljeli. Ona i dalje najviše privlači određenu demografsku grupu“, kaže Sehdev za Fortune.

Koristi „uskršnja jaja“ poput franšize Marvel

Taylor Swift koristi „uskršnja jaja“, odnosno skrivene, samoreferentne poruke koje obožavatelji s uzbuđenjem pronalaze, analiziraju i dele. To je slična taktika onoj koju koristi izuzetno uspešna franšiza o superherojima Marvel, kao u Thoru, kada doktor Selvig spominje S.H.I.E.L.D. iz The Avengersa. Obožavatelji često gugluju ove reference, nastojeći da ih što više razumeju.

„Njeno pozivanje na prošle pesme je pametan potez. To je podsetnik njenim starim obožavateljima da nije nova i da je tu već neko vreme“, kaže Sehdev.