Games.con je nastao po uzoru na nemački Gamescom, festival posvećen prvenstveno kompjuterskim igrama, ali i tehnologiji, pop kulturi kao i specifičnim poljima interesovanja koja su poslednjih godina izašla iz senki niše, u kojima su počivale, na svetlost pozornice poput Role Play igara, LARP-a i specijalizovanih društvenih igara, popularno zvanih bordgejm.

U vikendu za nama, Games.Con se ponovo vratio na mesto zločina – Beogradski sajam, posle gotovo tri godine hibernacije. Međutim, pokazalo se da se svet pomalo promenio za te tri godine i to je bilo poprilično osetno. Naime, iako je dešavanje imalo pregršt programa, aktivacija i zanimacija za sve od 7 do 77, primetan je nedostatak „velikih igrača“ poput Ubisofta, Mikrosofta i Rokstara koji su bili tu 2019. godine. Osetan je bio i nedostatak preprodavaca drangulija i sitnih zanatlija čiji su stolovi bili nakrcani u hodniku između Hale 1 i 2 kada je Games.Con bio poslednji put na Sajmu, dok ih ovog puta nije bilo gotovo uopšte. Takođe je bio vidni izostanak apsolutno svih strip izdavača i gotovo pola prodavnica bordgejmova.

Games.Con 2022 - trodnevni spektakl za gikove iz ugla Superteenovog novinara

Kad već pričam o bordgejmovima, lepo je videti da su se domaći proizvođači društvenih igara dozvali pameti i organizovali u Serbian Tabletop Guild, te su imali svoj štand sa nekoliko igara poput Marš na Drinu, Heraldica, Za kralja i otadžbinu: Đeneral Draža ali i nekoliko prototipa poput Forest of Radgost, Eye of Zamrok: Invasion, Kraljevi Srbije ili igre s kartama Pussycat Brawls gde se sukobljavaju mačke.

Pored domaćih dizajnera bordgejmova bilo je i desetak dizajnera video igara na Serbian Games Association štandu. Probao sam tri: Water Me, Code Alkonost i WarEden. Prva je logička 3D platforma u kojoj si kapljica vode te moraš da iskoristiš sva tri agregatna stanja kako bi prevazišao prepreke. Druga igra je horor avantura iz prvog lica inspirisana mračnijom stranom slovenske mitologije. Treća je bazirana na epskoj fantastici sa veoma prepoznatljivim MMORP elementima.

Posetioci su imali priliku da probaju i Joe Wander and the Enigmatic Adventures, poprilično zabavnu i simpatično dizajniranu 3D platformu koja tek treba da se pojavi za PC naredne godine, kao i Olden: Card game koja ima zanimljivu mehaniku da igrači dele „špil“ te da su šanse za pobedu zapravo jednake.

Koga nije zanimalo da testira demoe igara, bilo je tu simulatora vožnje, neizostavni Guitar Hero/Rock Band gde su posetioci mogli da testiraju svoje ritmičke i vokalne sposobnosti, Just Dance, kao i simulator letenja koji je mnogima privukao pažnju. Naime, Dejan Pantić je svojeručno napravio 1:1 kokpit vojnog aviona sa kompletno funkcionalnom elektronikom i ekranima te su zainteresovani mogli da se osete kao Tom Kruz u „Top Ganu“.

U tri dana koliko je Games.Con trajao, na više bina, bilo je pregršt programa i prezentacija od tehnoloških inovacija i džidžabidža preko edukacije mladih o bezbednosti na internetu do Cosplay takmičenja i premijernog prikazivanja pojedinih epizoda trenutno popularnih anime serijala na Crunchyroll platformi.

Neizostavni su bili i turniri kako u DOTA, Mortal Kombatu, CS-u i Stumble Guysu tako i u fudbalu i WarHammeru. One koje ovo nije mnogo zanimalo su mogli da se oprobaju u farbanju minijatura, AirSoftu ili da iskale svoje frustracije u Stress out sobi gde vas obuku u radno odelo, dobijete šlem sa vizirom i štanglu i možete da lupate i lomite sve što vidite do mile volje.

Uprkos vidno manjem sadržaju, posetilaca je bilo na pregršt pogotovo tokom dva dana vikenda što samo pokazuje da uprkos ne održavanju Games.Con-a dve godine i dalje postoji veliko interesovanje domaće publike za ovakvim manifestacijama.

Iskreno, nadam se da će se naredne godine Games.Con vratiti na put koji je zacrtao 2019. i da će postati ono o čemu većina posetilaca sanja – pravi srpski comicon.

Tekst i foto: Milan Krunić