H&M sa ponosom predstavlja najnoviju kolekciju iz Innovation Stories edicije koja ovog puta istražuje tanku granicu između onlajn i oflajn života i spaja veštinu izrade visoke mode sa fantazijom virtuelne garderobe. Kolekcija H&M Innovation Metaverse Design Story biće u prodaji na internet stranici hm.com od 8. decembra.

 „Virtuelna moda omogućiće uzbudljivu budućnost za H&M, jer ćemo imati priliku da stvaramo energične i smele kolekcije koje će biti ekvivalent našim fizičkim kolekcijama. To donosi i beskrajne mogućnosti kada je kreativnost u pitanju, a u isto vreme omogućava održiviju i inkluzivniju modnu viziju koja će biti dostupna svima, bilo gde u svetu“, kaže An-Sofi Johanson, kreativna savetnica u H&M-u.

Uzimajući inspiraciju iz imerzivnog potencijala Metaverzuma i taktilne lepote fizičkog sveta, kolekcija poziva na samoizražavanje i istražuje održivost u tri dimenzije. Prva obuhvata samu kolekciju i za žene i muškarce, kao i odabrane modne dodatke, dok se druga fokusira na rentiranje garderobe u odabranim H&M prodavnicama u svetu. Treća dimenzija je digitalna kolekcija koju su zajednički dizajnirali i izradili H&M i Institut za digitalnu modu sa sedištem u Londonu.

Visoka moda sreće virtuelnu fantaziju u najnovijoj H&M Innovation kolekciji

Ready-to-wear kolekcija

Ključni delovi ove kolekcije kombinuju upadljive siluete sa kompleksnim vezom i impresivnom paletom boja. Najupečatljiviji komad za žene je neon-žuta haljina sa korsetom i dramatičnom suknjom od tila, dok je za muškarce to velika crna bomber jakna sa perlama. Stajlinge je oživeo Ibrahim Kamara, kreativni savetnik H&M-a za ovaj projekat.

Inovacije

Cirkularnost je u fokusu kolekcije. Nekoliko komada sadrži reciklirana poliesterska vlakna napravljena u potpunosti od stare odeće i tekstilnog otpada prikupljenog u partnerstvu sa H&M-ovim programom za sakupljanje odeće u prodavnicama. Jedna od haljina napravljena je korišćenjem procesa zero-waste sečenja materijala. Inovativni materijali, uključujući REPREVE® Our Ocean™, reciklirani poliester napravljen od plastičnih boca nađenih na obalama okeana, korišćeni su za izdradu kaputa i jakne od veštačkog krzna. Nakon godina razvoja, 100% reciklirane šljokice napravljene od otpada od plastičnih flaša, krase dve haljine, helanke i kombinaciju blejzera i suknje.

O digitalnoj kolekciji

Dizajnirani u partnerstvu sa Institutom za digitalnu modu, AR filteri koje je napravio Snapchat,  omogućavaju virtuelno isprobavanje kreacija, neprimetno spajajući fizički i digitalni svet i osnažujući kupce da se izraze i u stvarnom životu i onlajn.

„Mi u Institutu za digitalnu modu smo uzbuđeni zbog partnerstva sa H&M-om na digitalnoj kolekciji koja pomera granice mode kakvu poznajemo. Oslobodili smo se fizičkih ograničenja kako bismo prihvatili čistu kreativnost. Ova digitalna odeća je za svako telo, ona prevazilazi godišnja doba, polove i stvarnost, i pomaže nam da vodimo računa o planeti“, kažu Lin Eliot Jang i Ketitej, suosnivači Instituta.

H&M Metaverzum iskustvo

Kupci koji žele da saznaju više o kolekciji moći će da zarone u impresivno Metaverzum iskustvo na hm.com. Ovaj interaktivni virtuelni prostor, dostupan od 1. decembra, slavi jedinstvene digitalne odevne predmete koji su napravljeni specijalno za ovu kolekciju.

O H&M Innovation Stories kolekcijama

H&M Innovation Stories priča počela je početkom 2021. godine. Sastoji se od niza tematskih kolekcija posvećenih promovisanju održivijih materijala, tehnologija i proizvodnih procesa. Prethodne teme obuhvatale su animal-friendly modu i alternative materijalima životinjskog porekla, strategije cirkularnog dizajna i tkanine koje ne prave otpad, i održivije metode rada sa bojom. Projekat ide ruku pod ruku sa H&M-ovom uslugom iznajmljivanja garderobe, osnovanom 2019. u najvećoj H&M prodavnici u Stokholmu sa velikim izborom odeće iz prošlih kolekcija Conscious Exclusive. Program iznajmljivanja trenutno postoji u tri prodavnice u svetu, i to u Stokholmu, Berlinu i Amsterdamu.