U okviru kampanje „Inspiring Girls Srbija” , organizacija CRTA iz Beograda obeležila je Međunarodni dan žena događajem „Devojčice imaju reč” u osnovnoj školi „Braća Stefanović” u Neuzini. Cilj globalne kampanje „Inspiring girls”, koja je pokrenuta u Velikoj Britaniji, a koja se realizuje i u Srbiji jeste osnaživanje devojčica.
Devojčice i dečaci imali su priliku da razgovaraju sa inspirativnim ženama iz sveta IT industrije, muzike, preduzetništva i sporta. Na događaju su učestvovale: Kristina Stojaković – softver inženjerka u kompaniji Schneider Electric DM Novi Sad i osnivačica zajednice Rails Girls Novi Sad, Ruža Ilić– football specialist i business developer IT u kompaniji Sportifico, Sonja Dakić – preduzetnica i osnivačica brenda Daj Daj ekoloških pelena, kao i mentorka ženama za pokretanje sopstvenog biznisa i Biljana Šunjka – bubnjarka, preduzetnica porodične kompanije Sunjka med, apsolvent na fitomedicini i mentorka programa Rok kampa za devojčice.
Istraživanja pokazuju da se i devojčice i dečaci u Srbiji češće odlučuju za zanimanja koja se smatraju „tipičnim“ za njihov pol. Podaci takođe pokazuju da devojčice u Srbiji završavaju srednje škole i fakultete više nego dečaci, ali se žene kasnije u životu ređe nalaze na pozicijama odlučivanja. Iako se nalaze na istim pozicijama i obavljaju iste poslove, žene su manje plaćene od muškaraca. Podela na tzv. „muške“ i „ženske“ profesije i zanimanja i dalje dominira.
Ova kampanja poziva žene različitih profesija da posvete sat vremena godišnje i vrate se u osnovne škole kako bi devojčicama, uzrasta od 10 do 14 godina, kroz sopstveni primer približile različite mogućnosti u životu i karijeri ali i da bi inspirisale devojčice da teže ostvarenju svojih životnih izbora. Cilj kampanje je da se i što veći broj osnovnih škola priključi i organizuje susrete uspešnih žena i devojčica.
Đaci su tokom razgovora sa učesnicama razmenili svoje ideje, želje i ciljeve, a panelistkinje su poručile devojčicama da sanjaju, veruju u svoje izbore i da ne prestaju da uče i budu radoznale.
“Izabrali smo Međunarodni dan žena kako bismo kampanjom obeležili ovaj dan značajan za sve žene, majke, bake i sestre. Današnjim događajem inspirisali smo devojčice i dečake da veruju u sebe i da ne postoji granica za ostvarenje njihovih želja”, izjavila je Milica Đerić iz CRTE.
Kampanja „Inspiring girls” u Velikoj Britaniji, je za četiri godine, okupila 26 hiljada volonterki i uključila 300 hiljada devojčica.U kampanju u Srbiji aktivno su uključeni i dečaci jer je važno da i oni budu upoznati sa čime se sve u svojoj karijeri i životu susreću žene – njihove drugarice, sestre, mame…kako bi spremno učestovali u izgradnji ravnopravnog društva.
U okviru ove kampanje, slični događaji su organizovani i u Beogradu, Novom Sadu, Nišu, Kraljevu i Kikindi.
[…] Učenice sedmog i osmog razreda Osnovne škole „Siniša Nikolajević“ na Vračaru bile su deo događaja „Devojčice imaju reč“ u okviru kampanje “Inspiring Girls”. Kampanja ima za cilj da osnaži devojčice da slobodno i samouvereno biraju svoje buduće profesije … […]