Iako bi mnogi dugogodišnji ljubitelji Beatlesa pobesneli na ovakvo poređenje, neizbežna je činjenica da je BTS jedan od najvećih, to jest najpopularnijih, pop bendova na svetu danas. Iako je bilo mnogo K-Pop grupa i ranije, BTS je uspeo u onome u čemu drugi nisu – globalnoj popularnosti, pogotovo na Zapadu. Doduše, dobar deo svoje popularnosti ovaj mladi bend duguje društvenim mrežama i fanatičnim fanovima koji se nazivaju – Army (armija).

„BTS ne bi daleko stigao bez Armije. Iako nisu preterano povezani, ovi fanatični fanovi su složni po pitanju samo jedne stvari: širenja uticaja svojih idola.“ rekao je jedan korejski novinar.

Po statistici, BTS je na društvenoj mreži Twitter pomenut 36.79 miliona puta! Ovo svakako nije tačan pokazatelj nečije popularnosti, ali svakako jeste određenog opsega. Takođe treba uzeti u obzir da su BTS dosegli svetsku popularnost za pola vremena, za razliku od Beatlesa. Naime, kultnom rokenrol bendu je trebalo oko 10 godina da se probije, dok je korejskoj supergrupi bilo potrebno svega 5.

„Dugo vremena K-pop bendovi nisu imali pesme koje su prikazivale realne situacije. Stihovi BTS-a su bazirani na ličnim iskustvima članova, a samim tim su i prijemčiviji široj publici, i odražavaju osećanja poput drugarstva, zaljubljenosti, tuge i sukoba kod mladih ljudi.“ izjavio je Tamar Herman, kolumnista Billboarda.

Ovo je zajedničko za oba benda. Tokom 1960-tih, The Beatles su pravili provokativne pesme koje su odražavale ili kritikovale razmišljanja mladih i sveta koji ih okružuje.

Sa druge strane BTS su osvojili samo jednu nagradu za svoj muzički rad, dok su Beatles osvojili pregršt priznanja, nagrada i još koječega. Ali ovo je možda i do jezičke barijere sa kojom se Beatles nisu susreli.

„RM govori engleski… ali ostatak grupe je pomalo nemušt. Jezička barijera je veoma bitna, pogotovo u intervjuima.“ rekao je Herman.

Ovo je veoma zanimljivo jer veliki broj fanova K-popa, i svakako BTSa, na Zapadu – ne govori korejski. A publika na koncertima je u stalnom porastu. U protekle tri godine, broj posetilaca K-pop koncerata je porastao sa 20,000 na 80,000 na godišnjen nivou. Tako da, možda jezik i nije tolika prepreka. Bitno je samo da li volite muziku ili ne.

Foto: Big Hit Entertainment