Pomažući detetu da bolje uči i da se bolje organizuje, podstaći ćete njegovo osamostaljivanje, a želja za učenjem pratiće ga tokom čitavog školovanja.

Andre Žiordan i Sonja Varnije, autori knjige Učim da bolje učim, izdavač Kreativni centar

Da bi bio uspešan u školi, svaki đak treba da nauči kako da uči. Nema nijedne metode učenja koja odgovara svim učenicima, ali đaci kojima je pružena mogućnost da isprobaju različite načine učenja uglavnom lakše razvijaju sopstvene metode i lakše savladavaju gradivo. Odrasli koji rade s decom treba da im pomognu u ovladavanju veštinama neophodnim kako u školi tako i kasnije u životu.

Zašto i kako učiti tablicu množenja ili strani jezik? Kako poboljšati pamćenje i koncentraciju? Kako raditi domaće zadatke delotvorno i bez stresa? To su pitanja koja deca i roditelji često sebi postavljaju, a nova knjiga Učim da bolje učim u izdanju Kreativnog centra odgovara na njih. Autori ove knjige, namenjene mlađim osnovcima i njihovim roditeljima, jesu Andre Žiordan, profesor na Univerzitetu u Ženevi i pisac nekoliko veoma popularnih knjiga o učenju, i Sonja Varnije, profesorka u školi, koja nastoji da svakodnevno smišlja razne aktivnosti kako bi svojim učenicima pomogla da bolje uče.

Priručnik Učim da bolje učim sastavljen je od pet delova (Učim o sebi, Učim da bolje učim, Učim na času, Učim kod kuće i Učim da se otvorim prema svetu), a svaki od njih sadrži oko deset odeljaka posvećenih razvijanju određene sposobnosti, veštine ili umeća pomoću niza aktivnosti.

Svaki odeljak obuhvata uvodni deo, u kojem se čitaocu objašnjava važnost određene veštine, sposobnosti ili umeća (samopouzdanje, pažljivo slušanje, radoznalost, bolje pamćenje, organizacija slobodnog vremena, razumevanje školskih pravila, razumevanje roditelja itd.), a zatim se pružaju veoma konkretni predlozi i saveti o tome kako se data veština, sposobnost ili umeće može unaprediti. Na kraju svakog odeljka nalazi se deo Tražim od roditelja da..., koji je posebno značajan jer detetu daje ideje o vrsti pomoći koju bi moglo tražiti od roditelja; roditeljima, s druge strane, taj deo pomaže da bolje razumeju detetove potrebe i daje im savete o tome kako da se ponašaju u određenim situacijama.

Zahvaljujući ovoj knjizi sa 50 praktičnih odeljaka, učenik će moći da shvati zašto nešto mora da nauči i zbog čega će mu to kasnije koristiti, da uvidi kako postoje različiti načini učenja i da pomoću kratkih testova otkrije onaj koji mu najviše odgovara, da ovlada nekim korisnim trikovima i nauči da sebi postavlja izazove koji će ga motivisati.

Knjiga Učim da bolje učim objavljena je u ediciji Mala psihologija. Ona obuhvata izdanja koja decu u periodu odrastanja upućuju na to kako da se suoče s raznovrsnim problemima i razreše ih na najbolji mogući način. Ono što je posebna prednost ovih knjiga, pa tako i priručnika Učim da bolje učim, jesu jasna objašnjenja i delotvorni saveti, kao i to što su pisane jednostavno, pa ih deca mogu lako razumeti.

Knjigu možete prelistati OVDE!

Kada dete odškrine vrata školskog obrazovanja i nađe se u nepoznatoj „državi“, pred novim okruženjem i pravilima, ispunjeno nesigurnošću i neizvesnošću, imaće mnogo pitanja za roditelje i sve osobe koje su mu bliske. Čini se da taj proces traje kratko i da se završava s prvim polugodištem, ali nije tako – on traje narednih nekoliko godina. Ako na sva ta pitanja (Zašto da radim domaće zadatke? Zašto da budem aktivan na času? Zašto da spremam školsku torbu? Zašto da učim za kontrolni? Kako da pretražujem internet? Zašto da učim pesmicu napamet? itd.) ne želite da dajete stereotipne odgovore koje ni sami ne volite i da nepripremljeno, u nedostatku ideja o onome što zaista želite, kažete ono što su i vama govorili, a što ste možda i najviše mrzeli, onda je knjiga Učim da bolje učim pravi alat za vas i vašu decu.

Sunčica Jovanović, master psiholog i psihoterapeut

Knjiga Učim da bolje učim namenjena je mlađim osnovcima i njihovim roditeljima. Ona pomaže roditeljima da bolje upoznaju svoju decu, a deci da postanu svesna svojih interesovanja i prodube ih. Knjiga pruža uvid u veštine učenja, priprema dete za praktične izazove u školi i van nje i podiže svest dece o važnosti škole i različitim načinima sticanja znanja. Ovu knjigu bih preporučila svim roditeljima koji žele da kod dece razviju pozitivan stav prema školi, podstaknu ih da budu radoznala i rade na razvijanju njihovih različitih sklonosti i talenata.

Marija Manojlović, klinički psihoolog